Qapukulu retratado em um manuscrito khejali. |
O
gênio sultão os tatua com a própria assinatura caligráfica: isso os
torna impressionantes aos olhos do povo, deixa claro a quem pertencem e
fortalece o couro grosso com proteção mágica, geralmente o elemento
relativo ao próprio sultão. Identificar que resistência mágica (frio, fogo, eletricidade ou concussão) o
qapukulu possui exige um teste de Arcana CD 12.
As espadas de duas mãos que eles usam são de um tipo apropriado para execuções. |
Huge monstrosity, neutral lawful
Armor Class 15 (scale armor)
Hit Points 125 (12d12 + 48)
Speed 40 ft.
STR DEX CON INT WIS CHA
23 (+6) 15 (+2) 18 (+4) 10 (+0) 12 (+1) 12 (+1)
Damage Resistance cold or fire or lightning or bludgeoning
Skills Athletics +12, Perception +4
Languages Common, Khejali
Challenge 6
Trampling Charge. If the qapukulu moves at least 20 feet straight toward a creature and then hits it with a gore attack on the same turn, that target must succeed on a DC 17 Strength saving throw or be knocked prone. If the target is prone, the qapukulu can make one stomp attack against it as a bonus action.
ACTIONS
- Multiattack. The qapukulu makes two attacks: one with the greatsword and one gore attack
- Greatsword. Melee Weapon Attack: +9 to hit, reach 10 ft., one target. Hit: 28 (6d6 + 7) slashing damage.
- Gore. Melee Weapon Attack: +9 to hit, reach 5 ft., one target. Hit: 19 (3d8 + 5) piercing damage.
- Stomp. Melee Weapon Attack: +9 to hit, reach 5 ft., one prone creature. Hit: 22 (3d10 + 5) bludgeoning damage.
- Swivel gun ("falconete" em português). Ranged Weapon Attack: +5 to hit, range 325/3250 ft., one target. Hit: 15 (3d10) bludgeoning damage.
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