Elementais de sangue são espíritos inquietos que possuíram sangue e/ou água maculada por sangue derramado. Geralmente desejam se vingar de quem os matou, mas podem também apenas querer se alimentar do sangue dos vivos para se tornarem maiores e mais poderosos. Uma lenda kavajana conta de um "Lago Vermelho" onde bárbaros foram mortos e despejados por colonizadores para que não contassem sobre o ouro e prata escondido nesse mesmo lago. O lago inteiro teria sido corrompido por essa injustiça, gerando elementais de sangue como resultado. Algumas versões da lenda dizem que os espíritos desejam que alguém obtenha os tesouros para libertá-los dessa condição, outras versões dizem que isso é apenas um engodo para atrair pessoas. As bocas alheias dizem que o lago, com cor de vermelho-sangue, não tem fundo, e o nível do mesmo nunca muda, não importa o quanto chova.
Blood Elemental
Medium undead, any alignmentArmor Class 14 (natural armor)
Hit Points 102 (12d8 + 48)
Speed 30 ft., swim 90 ft.
STR | DEX | CON | INT | WIS | CHA | ||
---|---|---|---|---|---|---|---|
18 (+4) | 13 (+1) | 18 (+4) | 10 (+0) | 12 (+1) | 10 (+0) |
Damage Resistances acid, fire, lightning, thunder; bludgeoning, piercing, and slashing from nonmagical attacks
Damage Immunities cold, necrotic, poison
Condition Immunities charmed, exhaustion, frightened, grappled, paralyzed, petrified, poisoned, prone, restrained
Senses darkvision 60 ft., passive Perception 11
Languages any languages it knew in life
Challenge 5
- Ethereal Sight. The blood elemental can see 60 feet into the Ethereal Plane.
- Water Form. The elemental can enter a hostile creature's space and stop there. It can move through a space as narrow as 1 inch wide without squeezing.
- Freeze. If the elemental takes cold damage, it partially freezes; its speed is reduced by 20 feet until the end of its next turn.
ACTIONS
- Multiattack. The blood elemental makes two slam attacks.
- Slam. Melee Weapon Attack: +7 to hit, reach 5 ft., one target. Hit: 11 (2d6 + 4) bludgeoning damage.
- Withering Touch. Melee Weapon Attack: +7 to hit, reach 5 ft., one creature. Hit: 14 (4d6) necrotic damage.
- Leeching. Melee Weapon Attack: +7 to hit, reach 5 ft., a creature that is grappled by the elemental, incapacitated or restrained. Hit: 7 (1d6 + 4) piercing damage plus 10 (3d6) necrotic damage. The target's hit point maximum is reduced by an amount equal to the necrotic damage taken, and the elemental regains hit points equal to that amount. The reduction lasts until the target finishes a long rest. The target dies if this effect reduces its hit point maximum to 0.
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