Estes são as diversas espécies de dinossauros com características em comum: colossais, de pescoço e cauda longa. Também chamados de lagartos-trovão, mokele mbembe entre os kosinbianos e trumoiakon entre os goblinoides. O seu tamanho lhes permite atravessar rios e fossos com facilidade, além de derrubar muralhas e pisar em criaturas pequenas sem querer. Em terras goblinoides, tribos nômades ocasionalmente conseguem domar uma destas criaturas, usando-as como animais de carga e até em cercos. Um único titanossauro carrega as posses de uma tribo inteira nas costas ou em carroças gigantes, servindo também como castelo ambulante. Um grande número de titanossauros foi usado pela invasão goblinoide durante a Guerra das Revanches, trazendo o temor e rumores de que ainda existem alguns sobreviventes ao norte do Rio de Fogo, em território imperial.
Titanosaur
Gargantuan beast, unaligned
Armor Class 15 (natural armor)
Hit Points 210 (12d20 + 84)
Speed 40 ft., swim 20 ft.
STR | DEX | CON | INT | WIS | CHA |
---|---|---|---|---|---|
30 (+10) | 10 (+0) | 24 (+7) | 4 (-3) | 14 (+2) | 7 (-2) |
Senses passive Perception 10
Challenge 14
- Brute. When the titanosaur hits with a melee weapon attack, the attack deals one extra die of the weapon's damage to the target (included in the attack).
- Siege Monster. The titanosaur deals double damage to objects and structures.
- Sure-Footed. The titanosaur has advantage on Strength and Dexterity saving throws made against effects that would knock it prone.
- Trampling Charge. If the titanosaur moves at least 20 feet straight toward a creature and then hits it with a slam attack on the same turn, that target must succeed on a DC 20 Strength saving throw or be knocked prone. If the target is prone, the titanosaur can make one stomp attack against it as a bonus action.
ACTIONS
- Multiattack. The titanosaur makes three attacks: two with its stomp and one with its tail, or two with its stomp and one with its slam.
- Stomp. Melee Weapon Attack: +15 to hit, reach 10 ft., one target. Hit: 32 (4d10 + 10) bludgeoning damage.
- Slam. Melee Weapon Attack: +15 to hit, reach 10 ft., one target. Hit: 34 (4d12 + 10) bludgeoning damage.
- Tail. Melee Weapon Attack: +15 to hit, reach 20 ft., one target. Hit: 32 (4d10 + 10) bludgeoning damage. If the target is a Large or smaller creature, it must succeed a DC 20 Strength or be knocked prone.
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