quinta-feira, 8 de março de 2018

Gashadokuro

https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/3/3a/Mitsukuni_defying_the_skeleton_spectre_invoked_by_princess_Takiyasha.jpg/1024px-Mitsukuni_defying_the_skeleton_spectre_invoked_by_princess_Takiyasha.jpg

     Esse morto-vivo foi criado pelos necromantes neftulianos quando Arcantos espalhou pragas por toda Ghara, há mais de quinhentos anos atrás. O nome é nanpuuniano e significa "esqueleto faminto". As bocas alheias dizem que gashadokuros foram primeiro testados em castelos nanpuunianos construídos para resistir a terremotos, cujas ruínas ainda podem ser encontradas em Nanpuu. O monstro é feito de centenas de esqueletos de pessoas que morreram de fome ou em guerras e nunca foram enterradas. Os ossos são moídos e a "farinha" resultante é misturada com argila de cemitérios para criar um esqueleto gigante. Gashadokuros são usados por Neftul para atacar fortalezas durante a noite, quando a criatura é quase invencível. Muitos bastiões scarnostianos já caíram frente aos punhos de um gashadokuro ficando subitamente visível. É possível perceber a aproximação de um gashadokuro a um quilômetro de distância, pois as pessoas ouvem um zumbido alto.

Gashadokuro

Huge undead, neutral evil

Armor Class 18
Hit Points 230 (20d12 + 100)
Speed 50 ft.

STR DEX CON INT WIS CHA
  30 (+10) 10 (+0) 20 (+5) 10 (+0)   10 (+0)   6 (-2)

Saving Throws Str +15, Con +10, Wis +5, Cha +3
Damage Resistances Cold, Fire, Lightning; Bludgeoning, Piercing, and Slashing from Nonmagical Attacks 

Condition Immunities Charmed, Exhaustion, Frightened, Poisoned
Senses passive Perception 10
Languages Common
Challenge 19

  • Magic Resistance. The gashadokuro has advantage on saving throws against spells and other magical effects.
  • Magic Weapons. The gashadokuro's weapon attacks are magical. 
  • Sunlight Sensitivity. While in sunlight, the gashadokuro has disadvantage on attack rolls, as well as on Wisdom (Perception) checks that rely on sight. 
  • Regeneration. The gashadokuro regains 20 hit points at the start of its turn. If the gashadokuro takes radiant damage, this trait doesn't function at the start of the gashadokuro's next turn. The gashadokuro dies only if it starts its turn with 0 hit points and doesn't regenerate. Its regeneration doesn't work while in sunlight.
  • Siege Monster. The gashadokuro deals double damage to objects and structures.

ACTIONS

  1. Multiattack. The gashadokuro makes two fist attacks or one fist attack and one bite attack.
  2. Fist. Melee Weapon Attack: +15 to hit, reach 10 ft., one target. Hit: 47 (6d12 + 10) bludgeoning damage. Instead of dealing damage, the gashadokuro can grapple the target (escape DC 20).
  3. Bite. Melee Weapon Attack: +15 to hit, reach 5 ft., one willing creature, or a creature that is grappled by the gashadokuro, incapacitated, or restrained. Hit: 47 (6d12 + 10) piercing damage plus 20 (6d6) necrotic damage. The target's hit point maximum is reduced by an amount equal to the necrotic damage taken, and the gashadokuro regains hit points equal to that amount. The reduction lasts until the target finishes a long rest. The target dies if this effect reduces its hit point maximum to 0.
  4. Invisibility. The gashadokuro becomes invisible until it attacks.

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