quarta-feira, 28 de março de 2018

Amorak

https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/a/a8/Octopus_Eye_%2823859301645%29.jpg/324px-Octopus_Eye_%2823859301645%29.jpg

     Ninguém sabe dizer qual a origem desse tipo de criatura. A teoria mais aceita é que seja alguma forma de polvo vindo de Antylia, um ecossistema mágico onde ocorrem muitas mutações imprevisíveis. Ela tem uma vaga semelhança com centauros, tendo um torso humanoide saindo de um torso maior, quatro pernas e dois braços, todos tentaculares. Também tem pele grossa e viscosa, e um bico entre as quatro pernas. O traço mais marcante é a sua capacidade de se tornar intangível e "nadar" tanto pela terra quanto pela água. Come peixes e moluscos, mas também é capaz de emboscar seres humanos, agarrando-os com pernas e braços semi-intangíveis que podem tanto se enroscar quanto passar através da pessoa. O seu território costuma ser o Golfo de Nyxcilla, mas também pode ser encontrado em lagos e rios distantes dos mares. Possui uma grande inteligência bizarra e malévola, sendo capaz de montar armadilhas e aprender a usar ferramentas. Alguns estudiosos suspeitam que as pessoas capturadas nem sempre sejam devoradas, mas forçadas a explicar ideias, objetos e conceitos que atiçam a curiosidade do amorak.

Amorak

Large monstrosity, neutral evil

Armor Class 16 (natural armor)
Hit Points 60 (8d10 + 16)
Speed 30 ft., burrow 30ft., swim 30 ft.

STR DEX CON INT WIS CHA
19 (+4) 16 (+3) 14 (+2)   12 (+1) 14 (+2) 3 (-4)

Skills Perception +4, Stealth +8
Damage Resistances acid, fire, cold, poison, necrotic, lightning, thunder; bludgeoning, piercing, and slashing from nonmagical attacks.
Senses blindsight 30 ft., passive Perception 14
Languages
Challenge 4

  • Intangibility. The amorak can move through other creatures and objects as if they were difficult terrain. It causes 13 (3d8) force damage if it ends its turn in the same square as an object or creature, suffering no damage to itself. It can also"swim" through earth and solid rock, leaving no sign of its passage.

  • Multiple limbs. The amorak can grapple up to two medium or one large creature.

  • Water Breathing. The amorak can breathe only underwater. However, it can hold its breath for as long as one hour.

ACTIONS

  1. Constrict. Melee Weapon Attack: +6 to hit, reach 5 ft., one creature. Hit: 13 (2d8 + 4) bludgeoning damage, and the target is grappled (escape DC 16). Until this grapple ends, the creature is restrained.
  2. Change Shape. The amorak magically polymorphs into a humanoid that has a challenge rating equal to or less than its own, or back into its true form. It reverts to its true form if it dies. Any equipment it is wearing or carrying is absorbed or borne by the new form (the amorak's choice). In a new form, the amorak retains its game statistics, but its AC, movement modes, Strength, Dexterity, and other actions are replaced by those of the new form, and it gains any statistics and capabilities (except class features, legendary actions, and lair actions) that the new form has but that it lacks. It can also try to learn languages and breathe air as a humanoid.

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